دروغ هشتگ!!!
کتاب رازهای پولسازی از اینستاگرام – جِرِمی مک گیلورِی
دروغ هشتگ!!!
چرا هشتگ بیشتر بهتر نیست ، چطور هشتگ های درست را پیدا کنیم و چندتا از آن ها را به کار ببریم؟
این احتمالا بخشی ست که گیج تان کرده است.
با این همه هشتگی که دائم در اینستاگرام استفاده می کنند ، پس باید هشتگ ها اهمیت بالایی داشته باشند. نه؟ اشتباه است!!
در واقع، محدودیت سختی برای تعداد هشتگ های قابل استفاده وجود دارد و فقط به این خاطر که می توانید تا سی هشتگ را روی یک عکس پست کنید به این معنی نیست که باید این کار را بکنید.
به شما خواهم گفت چه اتفاقی می افتد اگر این مسیر را پی بگیرید:
مطمئناً فالوئرهای جدید زیادی به دست خواهید آورد و میزان لایک ها هم بیش تر می شود. باید تعامل بیش تری هم به دست آورید.
نه خیلی سریع! شما می خواهید با این کار ، روبات های اتوماسیون را جذب کنید کهب ه طور خاص برای لایک یا فالو کردن افرادی برنامه ریزی شده اند که با استفاده از هشتگ های مشخص ، پست می گذارند.
این کار فالو کردن فالوئرهای اهل تعامل را تضعیف می کند و نرخ تعامل تان را در بلند مدت پایین می آورد و شانس ورود دائمی به صفحه ی اکسپلور در اینستاگرام را از بین می برد.
در ضمن ، کسانی را جذب می کنید که شاید پست ها یا صفحه تان را نبینند چه رسد به این که به جایگاه و حوزه ی فعالیت تان علاقمند باشند.
خلاصه این که ، استفاده ی بیش از حد از هشتگ فقط بازی بالا بردن لایک و فاوئر به خطار داشتن تعداد بالاتر است. اگر از بحث های قبلی کتاب یادتان مانده باشد ، می دانید که فالوئر بیش تر لزوما به پول بیش تر در حساب بانکی تان منتهی نمی شود.
تمرکز اصلی کل این کتاب این است که شما را قدم به قدم برای شیوه ی به دست آوردن سود قبال پیش بینی از صفحه ی اینستاگرام تان جلو ببرد و برای انجام موفقیت آمیز این کار ، باید جامعه ای از فالوئرهای واقعی و تعاملی درست کنید که صادقانه محتوای تان را بخواهند.
نمی توانید با زدن سی هشتگ در کدام از پست های اینستاگرام تان ، سطح فالوئری وفاداری بسازید.
حداکثر تعداد هشتگ هایی که در صفحه های بزرگ افراد تاثیر گذار می بینید ، پنج تاست که میانگین آن یک تا سه هشتگ است.
چون هشتگ ها باعث تعامل کسانی می شوند که حتی پست شما را نگاه هم نمی کنند و شما نمی توانید زمان دریافت تعامل واقعی را متوجه شوید.
به همین خاطر است که موقع امتحان کردن استراتژی های محتوایی جدید و متفاوت ، باید سعی کنید هشتگ ها را از محتوای تان دور نگه دارید.
بازی اشباع هشتگ را برای کسانی بگذارید که مهوم به دست آوردن فالوئرهای واقعی و تعاملی را درک نمی کنند.
خلاف جهت حرکت کنید و تعامل واقعی را به دست آورید. بعدا می توانید برای ردگیری دقیق رشدتان از آن استفاده کنید.
با این وصف ، نیازی نیست که هشتگ ها را کاملاً از دور خارج کنید. آن ها اگر به شکل استراتژیک و به مقدار کم استفاده شوند ، حتی می توانند یکی دیگر از ابزارهای مفید در زرادخانه ی شما برای بالابردن سطح فالوئرها و تعامل باشند.
اینجا چند نکته برای استفاده ی اثر بخش از هشتگ در صفحه ی اینستاگرام تان آمده است.
خاص باشید
موفق ترین افراد تاثیرگذار در اینستاگرام فقط از هشتگ های هدف گیری شده یا هشتگ های خاص برندشان استفاده می کنند. شما هم باید همین رویکرد را الگوسازی کنید. استفاده از هشتگ های عمومی و هرز به تعامل شما در بلندمت آسیب می زند؛ چون با بازگشت پیدا نکردن تعامل از طریق کامنت یا فالو ، صفحه تان دیگر فاو نخواهد شد.
علاوه بر این فالوئرهای تان به صفحه تان نمی روند تا بتواند با هشتگ های بی شمار در هر عکس ، اسپم بشوند. به نظر می رسد صفحه تان نابجاست و فالوئرها این برداشت را خواهد کرد که این یک صفحه اسپم است که توسط روبات اجرا می شود.
هشتگ ها را در بخش کامنت ها بگذارید
این کار تضمین می کند وقتی هشتگ هاصی در بخش جست و جو وارد شود ، عکس تان پیدا می شود.
این کار محتوای تان را بیش تر در دسترس جست و جو کنندگان هشتگ تان قرار میدهد ؛ ولی شما را فالو نمی کنند. در ضمن ، کپشن شما برای متن های ارزشمند فروش است که افراد به اقدام وا می دارد. این فضای ارزشمند را با هشتگ های گیج کننده اشغال نکنید.
می توانید با گذاشتن هشتگ ها به شکل کامنت در مورد پست، این اشکال را برطرف کنید.
فقط برای این که این موضوع خیلی مهمی ست ، می خواهم تکرارش کنم و قضیه را واضح بگویم: هشتگ ها را در بخش کپشن پست اینستاگرام تان بگذارید. هشتگ ها را به شکل کامنت روی پست های اینستاگرام قرار دهید.
بین مجموعه های هشتگ گردش کنید
فرض کنید تعدادی هشتگ دارید که عملکرد خوبی برایتان داشته اند؛ ولی می دانید که اسپم شدن مکرر محتوای تان با آنها به ضررش نمی ارزد.
می توانید مجموعه ای هشتگ ها را در جایگاه تان داشته باشید که برای سناریوهای خاص ، با دفعات کم استفاده شوند.
می توانید مجموعه ای از هشتگ را در جایگاه تان داشته باشید که برای سناریوهای خاص ، با دفعات کم استفاده شوند.
می توانید مجموعه ای از هشتگ برای پست هایی در مورد زندگی شخصی تان داشته باشید، مجموعه دیگری برای پست های الهام بخش داشته باشید و شاید مجموعه ای از هشتگ ها براش شات اوت ها یا تبیغ تان در نظر بگیرید.
این کمک تان می کند که بر اساسن نتایج جست و جو ، مخاطبان را درک کنید و تعامل بیش تری را در صفحه تان به وجود آورید.
هشتگ را جست و جو کنید
البته که همه نکاتی که گفتیم با پیش رض ارزیابی درست شما در پیدا کردن هشتگ های مناسب برای استفاده مطرح می شوند. یکی از ابزارهای عالی برای این کار ، socailRank.com است. این برنامه مجانی ست و به شما امکان جست و جوی هشتگ های کلیدی را می دهد که رقبای موفق تان از آن استفاده می کنند.
در ضمن می توانید کابرهایی را پیدا کنید که با اصطلاحات کلیدی شناسایی می شوند و علاوه بر این ، پر کاربردترین هشتگ ها را در هر کدام از این اصطلاحات پیدا کنید. کارهای دیگری هم می توانید با این برنامه انجام دهید ؛ ولی به عنوان ابزار جست و جوی هشتگ ، عالی و مهم است.
جای دیگر برای یادگرفتن شیوه ی عملکرد هشتگ ها ، hashtagify.me است. این وب سایت را ببینید و شیوه رسیدن به مخاطبان بیشتر در اینستاگرام را از طریق پیدا کردن هشتگ هایی شبیه به هشتگ هایی که همین حالا استفاده میکنید یاد بگیرید.
عکس های تان را ژئوتگ کنید
من شخصاً این استراتژی را امتحان کرده ام و افراد تاثیرگذاری هستند که قسم می خورند با استفاده از ژئوتگ ها ، شاهد تعامل بیش تر در پست های شان بونده اند. خودتان امتحانش کنید تا متوجه شوید برای تان کار می کند یا نه.
این جا عکس اینستاگرام را به عنوان راهی برای اضافه کردن مکان به پست های اینستاگرام تان ، ژئوتگ می کنید . اگر کسب و کار محلی داشته باشید ، یا در جایگاهی شامل چند مکان در دنیا فعالیت می کنید ، این ویژگی به کارتان خواهد امد.
به نظر می رسد حالا کاربران هر چه بیش تر از عبارت (محل > نزدیک مکان فعلی) در کارکرد جست و جو استفاده می کنند. اگر پست شما ژئوتگ شود و کاربران چیزی را در جایگاه شما جست و جو کنند ، درهای رسیدن به ترافیک طبیعی بازدید کننده ی محلی را باز کرده اید.
در نتیجه ، هشتگ ها قطعا می توانند به رشد تعداد فالوئرهای تان کمک کنند و در ضمن به عنوان یکی از ابزارهای شناسایی برای کمک به کاربرها در پیدا کردن محتوای تان عمل کنند.
هشتگ ها اگر درست و به مقدارکم استفاده شوند ، محتوای تان را در کل پلتفرم اینستاگرام منتشر خواهند کرد.
آن ها را تشریفات یرضروری بدانید ، داشتن شان خوب است ؛ ولی کسب و کار یا برند شما به خاطر استفاده نکردن از هشتگ ها یا استفاده از هشتگ های نادرست به باد نخواهند رفت. قبل از شروع آزمایش استراتژی های مختلف مربوط به هشتگ ، مطمئن شوید مبانی این کار به صورت کامل می دانید.